Monday, February 13, 2023

5 Sebab Vitamin C Shaklee Bagus Untuk Student


5 Sebab Vitamin C Shaklee Bagus Untuk Student
| Student kan mesti sinonim dengan barang yang harga dia kena berjimat dan affordable. Harga yang sesuai untuk student dan tidak membebankan mereka.

Saya dulu pun pernah juga jadi student. Ingat satu cerita pasal makan dekat dewan makan kolej. Ada one time tu, memang betul-betul tengah berjimat, jadi setiap hari akan makan nasi putih + telur mata + kicap. Yes, setiap hari lauk ni je.

Mula-mula okay je. Takde masalah apa pun. Tapi one day, tak tahu lah apa masalah staff dewan tu. Dia boleh cakap,

“Kau ni aku tengok asyik makan nasi putih, kicap dengan telur mata je hari-hari. Dah miskin sangat ke tak boleh beli lauk menu lain?”

Fuh time tu kan, rasa macam tertusuk habis weyh. Dalam hati dok fikir, “Salah ke aku makan lauk macam ni hari-hari? Kenyang pun kenyang. Sedap je makan pun.”

Sejak dari tu, saya tak mai dah dewan tu hahah p makan dekat dewan lain lol. Jadi saya faham sangat bab student nak BERJIMAT.

BACA JUGA : Cara Urus Duit Dengan Baik

Okay balik pada Vitamin C untuk student ni. Nak cerita kenapa student sebaiknya pilih Vitamin C dari Shaklee - Sustained Release Vita-C nama dia, berbanding vitamin C yang lain.

BACA JUGA : Cara Kecutkan Jerawat Dengan Vitamin C

Saya sharekan 5 perkara penting kenapa Shaklee punya Vitamin C adalah pilihan paling THE BEST untuk student :D

1. Harga yang sangat Jimat dan Berbaloi.

Okay saya breakdown pecahan harga sebiji untuk vitamin C ni. Shaklee punya sebotol ada 180 tablets. Since sehari makan sebiji, jadi sebotol tahan 6 bulan. Beli dua botol cukup untuk stock setahun. Dah tak payah pening kepala.

Satu botol harga baru RM92, jadi bahagikan dengan 180 tablets, satu biji jatuh dalam 0.52 sen macam tu. Sebulan kira anda spend roughly dalam RM15.34 sahaja.

Berbanding vitamin C lain yang mungkin berharga RM30 untuk 30 biji cukup sebulan sebotol. Tapi bila dibahagi, satu tablet jatuh RM1. Bila spend untuk 6 bulan dah jadi RM180 tau. Boleh nampak disini, harga Shaklee lebih lagi murahnya.




2. Sistem pelepasan berperingkat.

Shaklee patenkan sistem pelepasan berperingkat ni dan kat sini bermaksud, khasiat vitamin c akan dilepaskan secara berperingkat dalam badan kita.

Satu tablet mengandungi 500mg khasiat vitamin c, dan setiap satu jam, khasiat vitamin c akan lepaskan 100mg. Jadi awak akan dapat perlindungan vitamin c atleast untuk 5 jam.

Body kita ni secara semulajadinya tak boleh produce vitamin c dan body hanya akan serap 100-200mg sahaja pada satu masa. Lebihan vitamin c yang tidak diserap akan dibuang melalui air kencing. Rugi sangat kan?

Sebab tu pentingnya ambil vitamin c yang ada sistem pelepasan berperingkat macam Shaklee punya Vitamin C.

BACA JUGA : Set Kulit Cantik Shaklee



3. Dari sumber semulajadi.

Kenapa saya berani jamin kata Vitamin C Shaklee sesuai untuk student, sebab ianya dari sumber ekstrak jagung yang sangatlah lembut untuk perut. Shaklee tahu, ada sesetengah orang tak boleh ambil vitamin c dari sumber yang biasa macam ascorbic acid sebab boleh trigger gastrik dan angin dalam perut.

Jadi Shaklee gunakan alternative lain seperti ekstrak jagung tapi masih lagi mampu menghasilkan khasiat vitamin C yang lebih baik supaya semua orang boleh makan.

Tau tak satu tablet vitamin C Shaklee ni bersamaan dengan 7.5 biji buah oren? Sebiji je setiap hari sudah cukup untuk pastikan awak semua ada perlindungan vitamin C.



4. Tambahan Bioflavonoids.

Sustained Release Vita-C ni bukan sahaja boleh bagi awak khasiat 500mg vitamin C, tetapi ditambah juga dengan 120mg bioflavanoids citrus yang bertanggungjawab membantu proses penyerapan vitamin C dalam badan dengan lebih baik. Kira bioflavanoids ni bantu up kan lagi improvement penyerapan.

Biasanya bioflavanoids kita akan jumpa dekat buah citrus, yang salutan putih-putih kat kulit dalam and dekat buah. Yang rasa pahit-pahit tu. Yang selalunya orang buang tak mau makan. Haa yang tu lah yang penting sebenarnya. 

Yang Shaklee masukkan sekali dalam ingredients Vitamin C. Jadi dengan cara ni, awak sebagai seorang student boleh dapatkan khasiat menyeluruh dari buah oren dengan hanya telan Vitamin C Shaklee ni.



5. Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan yang lain.

a) menjimatkan kos, satu biji hanya 0.52 sen.

b) ada penambahan 120mg bioflavanoids, beserta sistem pelepasan berperingkat yang sudah dipatenkan.

c) mempunyai kajian klinikal yang membuktikan keberkesanannya.

d) tablet yang sangat lah lembut untuk perut seorang student.



6. Jom beli Vitamin C Shaklee dari saya ! Whatsapp saya dengan kadar segera. Hari ni order, hari ni juga boleh pos InsyaAllah :D Kalau ada student stay area Shah Alam, nak delivery pun bolehhhhh.

——————————


Jika anda berminat untuk membeli produk Shaklee atau menyertai keahlian Shaklee, boleh klik di sini : 

>> WHATSAPP SAYA <<

Disclaimer : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor pakar atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...