Tuesday, September 17, 2019

Kelebihan Program Jom Detox Jutawan



Detox, Detox, Detox

Tahu tak proses detox tak semestinya untuk orang yang berisi aka gemok? Orang yang kurus pun ada juga tau proses detox nya hehe

Lately ni, kita makan kadang tak ingat dunia. Semua yang manis-manis semua di bedal. Tengah sedap nak makan. Lepastu, berat naik pun 'sedap' lah jugak huhu

jadi perasan tak bila kita start fikir pasal nak diet, nak detox, kita sendiri akan ada rasa bersalah nak makan or mula rasa nak makan dalam kuantiti sedikit.

Tapi persoalan dia, berapa lama boleh tahan niat ni? Bila buat sendiri ni, nafsu and semangat mungkin tak cukup kuat. Nak lagi bagus, kena ada team and coaches yang support korang sekali dalam proses detox ni

BACA : Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Tapi kat Malaysia ni terdapat banyakk sangat program detox dari macam-macam company. Jadi hari ni kita tak nak share yang lain, kita nak share PROGRAM DETOX JUTAWAN :D



First of all, apa itu DETOX?

Adakah detox itu jaga makan? Minum air lemon? Berlari mengeluarkan peluh? Haaaaa

Detox bermaksud DETOXIFICATION iaitu


  • Proses untuk membuang toxin yang tidak diperlukan dalam badan kita
  • Proses pembersihan tubuh dalaman
  • Proses pembuangan toksin daripada badan melalui organ organ detox badan.


Detox ni sisi baiknya ialah supaya badan kita lebih ringan dan dapat manfaat kesihatan lebih menyeluruh. Kalau berat anda berlebihan, korang akan rasa mudah penat asyik susah je nak bergerak kan?

Tau tak, secara generalnya, ramai anggap detox tu fokus pada usus je. Jadi ramai yang anggap tak mau detox sebab nanti nak membuang je kerja, or nanti jadi sembelit. Seram katanya kalau duduk lama-lama meneran dalam tandas.

Tapi kan, sebenarnya bila kita detox, kita ada lagi organ lain yang membantu dalam proses detox dan organ yang paling penting adalah HATI !

Rupanya  80% detox dilakukan oleh hati. Apa kita makan, kita hidu, kita sentuh, mostly akan ditapis dek hati tahuuu. Silap jaga berkemungkinan boleh kena jangkitan dalam hati. Ish tak mau lah!

"Jadi, perlu ke detox? Saya rasa saya dah sihat." Are you sure?

Zaman sekarang, our envirenment is not as what it used to be. Persekitaran kita banyak terdedah dengan pencemaran dan ianya makin meningkat dari hari ke hari, sebagai contoh, sekarang ni banyak kes jerebu sampai kena tutup sekolah. Tahap bacaan IPU pun makin meningkat, kalau tak jaga boleh mendatangkan kemudaratan.

Kita banyak terdedah dengan semua benda yang menyebabkan toksin dalam badan menimbun. Paling mudah tengok sahaja pada pemakanan kita


  • Fast food
  • Makanan tinggi gula
  • Air boba viral
  • Donat warna warni
  • Semua jenis hidangan cheese 
  • Minuman kopi/teh dari cafe-cafe


Now bila dah ada rasa insofff dalam diri, nak tak join program detox yang insya allah selamat, mudah dan sepastinya berkesan?

Kalau jawapan anda ialah YA, Jom Join Program Detox Jutawan




Program #JomDetox Jutawan ni merupakan program Detox Shaklee, diasaskan oleh #TeamJutawan Master Laila

Master Laila antara yang terawal pada tahun 2016, untuk mencuba program detox yang dah di guidekan oleh pihak Shaklee

Jom tengok sikit apa Kelebihan Program Jom Detox Jutawan berbanding program lain diluar sana

Jom Detox Jutawan merupakan program selama 17 hari terbahagi kepada 3 fasa iaitu

Fasa 1 (predetox): Tempoh untuk prepare tempoh detox. Waktu ini para peserta perlu sediakan mindset dan fizikal sepanjang minggu detox nanti, kami ada silibus khas untuk predetox ini.

Fasa 2 (detox): Tempoh detox yang mana para peserta perlu wajib ikut meal plan yang telah di sediakan oleh nutritionist dan dengan luluskan oleh Dr Mc Manus. Jangan risau, ini program detox, bukan program diet kurus. Janji anda tidak akan berlapar sepanjang minggu detox.


Fasa 3 (postdetox): Tempoh ini para peserta boleh memilih meal plan yang telah dikongsikan. Para peserta juga dapat result badan lebih cergas, berat badan continues turun, kulit cantik, nampak lebih muda. Just name it.




Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

Antara kelebihan Program Jom Detox Jutawan yang berbeza daripada detox shaklee group lain adalah:


  1. Support group yang aktif selama 17 hari
  2. Dapat guide, info dan monitoring dari Detox Coach bertauliah. Setiap peserta akan dijaga oleh coach
  3. Ada detox meal plan oleh nutritionist bertauliah. Menu yang khas disediakan sepanjang program berlangsung
  4. Program detox ni fokus buang toksin berkurun dalam badan yang boleh sebabkan sakit kronik. Bonus turun berat, kulit cantik dan badan sihat. 3-in-1 :D
  5. Coach akan guide step by step setiap hari. Apa yang perlu para peserta buat adalah ikut sebaik-baiknya setiap yang diminta oleh coach. InsyaAllah detox berjaya dan dapat bonus turun berat dan inchloss.
  6. Kami juga sediakan guide senaman yang betul. Nak kecikkan bahagian mana? Haaa sila buat senaman yang dicadangkan. The results will be mazing!
  7. Korang tau tak, selain dari dapat turun berat badan dan saiz mengecil, kulit muka pun berubah makin cantik and hensem, kulit glowing dan nampak makin muda. Sebab apa? Sebab detox weyh!
  8. Para peserta tiada masalah kekurangan nutrisi kerana nutrisi gap dicukupkan dengan suplemen Shaklee



Yang mana ada masalah sering rasa craving makanan manis, risau berat badan meningkat setiap tahun, apakata bagi peluang pada diri sendiri untuk join Program Detox Shaklee by Team Jutawan :)

Boleh contact saya DI SINI untuk makluman lanjut

AsilahB
0126714589
Shaklee Independent Distributor Shah Alam
SID : 1267957


No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...