Monday, September 28, 2020

Kenapa Harga Shaklee Mahal


Memang tak dinafikan, ramai akan cakap harga produk Shaklee sangat mahal. Ada yang sampai kata harga tak masuk akal untuk produk kesihatan. Ada juga yang kata, banyak lagi harga yang jauh lebih murah berbanding Shaklee.

Tapi bagi saya, buat mereka yang kata produk Shaklee ni mahal, mungkin anda belum tahu selengkapnya details tentang mengapa harga-harga Shaklee mahal.

Jom kita tengok dulu contoh antara harga produk Shaklee. Saya bahagikan harga kepada tiga bahagian - mampu milik, medium dan premium.

Antara produk MAMPU MILIK adalah berharga antara Rm50 ke Rm100, sebagai contoh

Peppermint Ginger Plus - RM48
Lecithin - RM55
Garlic Complex - RM56
Herblax - RM57
Alfalfa - RM57
Bcomplex - RM58
Ostematrix - RM61
Performance drink (orange) - RM87
GLA - RM92
Vitalea - RM94
Vitamin C - RM97

Antara produk MEDIUM adalah berharga antara Rm110 sehingga Rm300, sebagai contoh

Vitalea children - RM111
Mealshakes - RM120
Omega Guard - RM136
Dtx - RM156
Vitamin E - RM156
Esp - RM161
Cinch shake - RM181
Nutriferon - RM190
Phytocol - RM197
Collagen powder - RM298

Antara produk PREMIUM adalah berharga antara RM400 ke RM500, sebagai contoh

Vivix - RM475
ResV - RM510

Tapi anda kena ingat, ini semua adalah HARGA RETAIL atau HARGA JUAL, bukan harga ahli. Harga ahli jauh lebih murah, paling murah adalah sebanyak 21% lebih murah. Sebab itu saya selalu rekomen pada customer untuk daftar sebagai ahli, untuk menikmati penjimatan yang sangat berbaloi !

Saya share sedikit harga ahli dalam gambar-gambar di bawah untuk makluman anda










Okay now kita akan pergi lebih details, KENAPA HARGA SHAKLEE MAHAL 😉

1) Penjimatan penggunaan

Setiap satu produk Shaklee mempunyai kuantiti yang berbeza mengikut bulan. Ada yang tahan sebulan, ada yang tiga bulan, dan yang paling lama tahan adalah 6 bulan ! Berbaloi kan?

Contoh macam Vitamin C, satu botol berharga RM97 dan harga ahli cuma RM78, dah jimat RM19 lepastu tahan 6 bulan tau. Jadi sebulan anda cuma labur dalam RM13-RM16 sahaja. Jimat sangat ni !

Contoh lagi macam Esp, satu tong RM161, harga ahli RM129, dah jimat RM32, lepastu tahan 2-3 bulan. Jadi sebulan tu anda cuma labur RM43-RM53 sahaja

2) Material yang berkualiti

Shaklee menggunakan bahan-bahan yang berkualiti tinggi, yang semulajadi dan bebas dari kandungan berbahaya. Lihat sahaja contoh terbaik Vivix, bahan yang digunakan adalah dari bahan gred tinggi, salah satunya ialah Anggur Muscadine. Memiliki 20 kromosom yang memberi lebih banyak faedah kesihatan.

Shaklee siap patenkan tau cara pembuatan Vivix ni supaya syarikat lain tak boleh tiru.

BACA JUGA : SEJARAH SHAKLEE

3) Kajian Terperinci

Tahu tak yang lebih 83,000 ujian kualiti dijalankan setiap tahun. Malah sebanyak 350 ujian ke atas bahan-bahan botani yang baru juga dijalankan oleh saintis-saintis hebat Shaklee.


4) Pelaburan tinggi demi kesihatan

Shaklee telah melaburkan sekurang-kurangnya USD 300 juta dalam Research & Developement (R&D). Sebanyak 100 kajian klinikal telah diterbitkan, 55 paten dan Shaklee juga telah melakukan Landmark Study kerjasama dengan University of California Berkeley.


5) 50 tahun di pasaran

Shaklee telah berdiri teguh selama lebih 50 tahun demi menghasilkan Vitamin yang berkualiti dan berkesan. Semakin ramai orang yang mempunyai kesihatan yang lebih baik dengan pengambilan vitamin Shaklee yang konsisten.

Jadi boleh bayangkan syarikat yang dah bertapak dari 1956, sampai sekarang masih teguh, bayangkan betapa berbaloi dan jimatnya anda berlabur pada produk Shaklee untuk kesihatan.


Jadi ini serba sedikit kenapa harga Shaklee dikategori sebagai mahal, walaupun tak semua mahal sebenarnya. Percayalah, lebih baik mencegah dari mengubati ☺️

Kalau anda ada mencari produk Shaklee untuk kesihatan, boleh contact saya di WHATSAPP

Asilah 0197467892
Agen Sah Shaklee
Fb : Asilah Bakri
Instagram : mobilespabyab

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...