Friday, January 04, 2019

Apakah Fungsi Protein Dalam Badan Kita | ESP Shah Alam

3) APAKAH FUNGSI PROTEIN DALAM TUBUH KITA, terutamanya protein soya.

Mendapatkan otot, rambut dan kuku yang sihat. Protein penting untuk membina otot, terutamanya lelaki yang nak bina 6 packs, bina muscle. Mereka ni sangat perlukan sumber protein yang sihat untuk mendapatkan muscle yang sihat.


Untuk wanita pula juga sama, nak dapatkan badan yang fit dan lebih sihat, sangat sangat perlukan sumber protein yang sihat.

Protein sangat penting untuk penghasilan rambut baru yang lebih cantik dan sihat.Tak cukup protein, rambut akan jadi kering dan bercabang, rapuh dan mudah gugur.

Kuku yang sihat, jika tak cukup protein ia akan jadi mudah patah dan rapuh. Protein membantu mendapatkan kuku yang kuat, tebal, sihat dan cantik.


Untuk Kulit yang cantik, memerlukan sumber protein yang baik setiap hari. Setiap hari akan ada kulit yang mati dan pertumbuhan sel yang baru.

Memandangkan protein adalah sumber makanan kepada sel, apabila sel baru tu tumbuh, ia akan menjadi sel yang lebih sihat dan cantik.

Bila sel sihat, kulit akan jadi cantik, gebu dan halus.Sebab itulah sumber protein yang sihat sangat diperlukan.

Mendapat manfaat dari segi tenaga dan stamina, protein soya yang berkualiti tinggi akan memberikan otot yang lebih kuat dan bertenaga.

Soya akan memberi vitamin, mineral dan nutrisi ini akan membantu kekalkan stamina sepanjang hari. Isoflavons ini berfungsi membantu mengurangkan risiko kesihatan seperti kanser payudara dan kanser prostat. Ia juga berfungsi membantu melegakan gejala menopaus.

Isoflavons berfungsi menghasilkan sedikit hormone estrogen, tapi takkan mengganggu fungsi estrogen yang sedia ada dalam badan. Ia membantu mengawal keseimbangan hormone dan mengurangkan risiko penyakit yang telah dinyatakan tadi.

Fungsi soya juga menyokong kesihatan jantung dengan menurunkan kadar LDL kolesterol atau kolesterol jahat dalam badan.

Membantu menyihatkan salur darah supaya penyakit strok dan darah tinggi dapat dikawal.


Untuk ibu hamil, soya menyokong pertumbuhan embrio yang sihat. Protein sangat diperlukan untuk penghasilan sel, organ dan tulang.

Ibu setelah bersalin boleh menghasilkan susu ibu yang penuh nutrisi, yang ada antibody untuk bantu dalam system imunisasi bayi.

Bila ibu menyusu ni dapat sumber protein yang lengkap melalui soya, ia adalah sangat baik untuk perkembangan bayi normal dan sihat.

Secara keseluruhannya, soya sangat penting untuk semua golongan lelaki, wanita, dan warga emas kerana ia merupaka nutrisi asa yang melengkapkan keperluan protein harian kita.

Nak cuba ESP? Boleh whatsapp sekarang!

AsilahB
0126714589
SID 1267957

Nak respon yang pantas? Klik link kat bawah

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...