Thursday, July 26, 2018

Set Kurus Shaklee | Shah Alam


Assalammualaikum,

Okay hari ni kita nak share apa yang ada dalam SET KURUS SHAKLEE :)

Ramai PM kita tanya apa bestnya set ni? Jadi meh kita share sikit info yang sangat mudah untuk korang faham hihi Kita cuba explain seringkasnya ya

Untuk set ni berhasil pada seseorang, korang kena faham tiga peringkat untuk kurus - 3B

BAKAR
BUANG
BINA

Tiga peringkat ni perlukan supplement yang berbeza untuk ianya bekerjasama antara satu sama lain. Jom sambung baca!

1) BAKAR

Untuk bahagian BAKAR ni, kita perlukan Lecithin @ Omega guard untuk bakar semua lemak-lemak yang kita makan dan terperuk dalam badan kita. Kalau nak bakar dengan exercise pun boleh, but we both know tak semua pergi exercise kan? Hihi. so ni kira one of the alternative ways untuk membakar lemak yang terkumpul since raya.
- LECITHIN
Berfungsi untuk memecahkan lemak dalam badan, dianggap sebagai "pengemulsi semulajadi", lecithin ni akan melekat dekat lemak kita dan buat lemak tu terapung dalam salur darah supaya mudah untuk dibuang dan takde lah tersumbat dekat salur darah. Body kita memang tak boleh produce lecithin dan sebab itu kita perlukan supplemet ni untuk membakar lemak

- OMEGA GUARD
Omega guard ni adalah dari minyak ikan tulen, ikan-ikan yang duduk kat bawah laut yang bahagian dalam, kira ikan kat area yang paling sejuk. Ikan yang tak teraffects dengan kotoran, or any harmful substances. Dalam omega ni ada Omega 3 which increases hormon Leptine dalam badan kita untuk kawal selera makan, dan bila consume Omega ni dia buatkan kita berpeluh and sentiasa dahaga jadi secara tak langsung kita akan minum banyak air. Bagus kan?

2) BUANG

Untuk bahagian BUANG ni, kita perlukan Alfalfa @ Herblax, lepas segala lemak-lemak degil dipecahkan, kita kena lah buang kan, takkan nak biar dia terpaung je dalam darah kita floating like a boat hihi.


- ALFALFA
Alfalfa ni adalah "Raja segala tumbuhan/makanan". Dimana akar pokok Alfalfa ni boleh jadi sepanjang 6 meter ke bawah dan boleh serap all the good nutrients kat bumi ni. Alfalfa ni detox semulajadi dalam membantu unutk melawaskan sistem penghadaman dengan lembut. Kira dia akan menarik lemak yang diceraikan oleh Lecithin/ Omega ke saluran najis.

- HERBLAX
Herblax ni kita akan selalu suggest unutk those yang SANGAT SUSAH UNTUK MEMBUANG. Buat apa pun tak boleh nak membuang. Jadi herblax ni makan seminggu sekali je untuk melawaskan sistem membuang ni. Herblax ni consider as "natural laxative".

3) BINA

Untuk bahagian BINA ni, kita perluka ESP @ CINCH SHAKE, lepas kita dah bakar lemak, dah buang lemak tu, apa yang tinggal? Kulit and otot yang menggeleber hihi ye lah dah buang lemak lemak kita kena lah firm kan balik otot and kulit kita. Takkan nk biar camtu je kan? Sebab dalam proses kurangkan berat badan ni first kita kan lose berat air -> berat otot -> then baru berat lemak.


- ESP ENERGIZING SOY PROTEIN
ESP ni merupakan salah satu sumber protein dari kacang soya yang tak di altered. Means Non-GMO soya. Original kacang soya fresh yang tak diubah or ditambah anything. Pure soya. ESP ni boleh diminum sebagai pengganti makanan atau penambah makanan. Ianya sangat kenyang dan boleh membantu untuk mengurangkan berat badan jugak. Boleh juga untuk kurangkan parut sebab ESP ni bantu untuk regenerate new skin cells. Boleh juga buat susu ibu jadi pekat and banyak so baby tak meragam.
- CINCH SHAKE
Cinch ni pun sumber protein tapi dibuat untuk those yang tak boleh telan susu atau lactose intolerent. Jadi kita akan offer Cinch ni sebab ada tiga flavour - Chocolate, Vanilla & Latte. Untuk set lebih lengkap better ambil dengan ESP

**Disclaimer - Produk supplemet shaklee ni BUKAN UBAT KURUS, jangan salah faham. Dalam ubat kurus ada substance yang boleh menyekat nafsu makan, dan bila stop makan ubat kurus berat badan naik mendadak sebab dah takde yang nk sekat nafsu makan.

SUPPLEMEN SHAKLEE ADALAH SUPPLEMEN TAMBAHAN, means makanan tambahan yang sihat untuk membantu ada dalam proses mengurangkan berat badan.

MAKAN SUPPLEMEN PERLUKAN SENAMAN DAN JUGA MAKANAN YANG SEIMBANG. Jangan sandarkan pada kenangan, eh, jangan sandarkan fully pada supplemen ya :)

Sini kita ada dua set untuk kurus - FULL SET & BAJET SET

FULL SET
Lecithin
Omega Guard
Alfalfa
Herblax
ESP
Cinch Shake

BAJET SET
Lecithin
Alfalfa
ESP

Nak order boleh whatsapp kita, kita bincang panjang lagi hihi

ASILAH
Shaklee Independent Distributor
0126714589

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...