Monday, July 30, 2018

10 Kebaikan ESP Shaklee | Shah Alam


Assalammualaikum,

Okay topik hari ni kita nak share solely on ESP Shaklee.

Masa first time consume Esp ni, kenal dengan Kak Tiera, masa tu just nak cuba konon nak kurus, after a few months contact balik Kak Tiera and order lagi satu tong Esp and cuba faham cara makan and google all the benefits, and alhamdulillah niat nak kurus dapat kurangkan 6KG dalam 2 bulan and secara tak langsung kulit makin better and cerah. Before sunburn agak gelap sebab masa praktikal memang travel je kerja.

So hari ni, kita nak share kenapa ESP ni sangat lah bagus untuk diconsume hari-hari :)

1) KUNCI AWET MUDA

Kenapa awet muda? Okay protein sangat penting dalam penghasilan sel kulit baru. Membina sel baru dan menggantikan sel lama yang mati. Sel kita biasanya akan rosak akibat penambahan usia, terdedah dengan radikal bebas and kalau stress pun sel badan boleh rosak jugak tau! Hanya sel yang sihat sahaja boleh bantu kita dapat kulit awet muda and ESP Shaklee boleh bantu kita untuk dapat sel yang sihat

2) MEMBERI TENAGA SEGERA

Bila protein cukup dalam badan, kita nak ada tenaga for the whole day pun dah boleh cover. Sebab apa? Sebab dalam ESP Shaklee ni ada asid amino perlu. Dari segi kimia dia, asid amino ni lebih kurang macam glukos cuma ia mengandungi nitrogen. Apabila asid amino diproses, nitrogen disingkirkan dan menjadi asid lemak yang digunakan untuk bekalkan tenaga. Berbeza dengan karbohidrat, protein Esp akan bekalkan tenaga yang perlahan tapi bertahan lebih lama, sebab tu bagus ambil Esp masa sahur time bulan puasa :)


3) TIADA KOLESTROL DAN RENDAH LEMAK

Esp adalah sumber makanan 100% bebas kolestrol! Kalau nak dapatkan protein hanya pada ayam sahaja, kena fikir kolestrol lemak pada kulit ayam and cara ianya dimasak, kalau nak grab proetin from daging sangatlah tinggi kolestrol. Jadi denga Esp sahaja anda tak perlu fikir pasal kolestrol dah.

4) ESP RENDAH GLISEMIK INDEX (GI)

Sangat penting untuk anda cari makanan yang rendah parasa glisemik index, bila tahap GI rendah ia mampu untuk kawal paras gula dalam darah dan memecahkan gula secara perlahan dan melepaskan glukos perlahan-lahan ke dalam sistem badan kita, sebab itu mereka yang menghidap diabetes elok ambil Esp Shaklee!

5) ESP Shaklee diperbuat daripada soya BUKAN GMO

Non-GMO atau BUKAN GMO adalah organisma yang tidak diubah secara genetik, tanpa bahan kimia. Sesuatu tumbuhan BUKAN GMO akan tumbuh membesar mengikut fitrah semulajadi. Banyak dah makanan dan tumbuhan nowadays yang GMO, tak berapa bagus, sebab boleh beri kesan jangkamasa panjang pada tubuh badan kita. Esp bebas dari risiko ini, insya Allah. Anda boleh percaya kerana ia bukan diperbuat dari soya GMO. Ingat lagi Dr Zubaidi pernah cakap,

"When it comes to soy, don't blame the bean, blame the process.."


6) ESP diproses tidak menggunakan alkohol

Sesetengah soya diproses menggunakan alkohol, tapi TIDAK bagi Esp Shaklee. Pentingnya tiada alkohol dalam Esp ialah, satu, dari segi status halalnya, dua, kalau ada involvement of alcohol, kandungan Isoflavon dalam soya akan hilang dan jadi beracun! Sebaliknya Esp hanya menggunakan air bersih sahaja demi mengekalkan isoflavonnya.

7) ADA KALSIUM DALAM PROTEIN ESP

Ada kajian menunjukkan soya bersifat asid and boleh sebabkan kerapuhkan tulang, maka unsur kalsium diperlukan untuk meneutralkan sifat asid tersebut. Tak banyak pengeluar soya kat luar sana menambahakan unsur kalsium ni, tapi Shaklee ada, dalam ESP ada penambahan 500mh kalsium untuk setiap satu canister.

8) LENGKAP DENGAN 9 ASID AMINO PERLU

Protein terdiri dari 20 jenis asid amino. Setiap satu akan membantu setiap satu fungsi yang berbeza ikut keperluan dalam badan kita. Ada yang badan kita boleh hasilkan, ada yang tidak. Yang mana badan kita hasilkan adalah asdi amino tidak perlu, and yang mana tak boelh dihasilkan oleh badan kita ialah asid amino perlu. Dan ESP ada semua asid amino perlu :)

9) ESP MENGGUNAKAN PROSES PENSIJILAN IPP

Maksud proses Pensijilan IPP ialah Identity Preserved Program (IPP) yang memastikan kacang soya bebas dari perubahan genetik (GMO) dari peringkat benih sampailah ke peringkat pengeluaran.


10) SELAMAT DAN BERKUALITI

1 hidangan ESP dah bersamaan dengan 2 kali ganda protein daging, 4 kali ganda protein telur dan 12 kali ganda protein susu rendah lemak! Bebas kolestrol, tiada asid urik, dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan.

Okay lah kalau nak dapat HARGA PROMO ESP, boleh dapat FREE POSTAGE and FREE SHAKER, boleh whatsapp kita 0126714589 sebelum 31 Ogos 2018 :)

Whatsapp
Instagram
Facebook

Asilah
Shaklee Independent Distributor

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...