Thursday, April 26, 2018

Modal Minima Buka Spa



Assalammualaikum :)

Bila sebut je pasal modal untuk buka bisnes spa ni mesti ramai yang macam garu kepala kan fikir mana nak dapat modal kan? ye lah, nak beli mesin lagi, nak beli alatan kecantikan lagi, belum lagi fikir pasal nak sewa kedai !

Tu dia, belum apa-apa dah fikir macam macam hehe. Sebenarnya, ada je bisnes spa kecantikan yang sangat mudah dan modal yang munasabah iaitu bisnes Mobile Spa dari The Walking Beauty (TWB).

Tapi ada juga yang berpendapat,

bisnes spa ni ada naik turun dia, lagi pula yang kata ekonomi sekarang tak mengizinkan,

spa ni untuk datin/datuk je sebab orang kaya je mampu untuk ber-spa ni,

lepas tu tak juga yang kata "saya duduk kampung, manalah ada customer nak buat spa ni, tak boleh lah nak buat bisnes spa",

"kalau takde pengalaman boleh ke",

"modal murah? eh takkanlah mesti mahal"

Stop right there.

Tahu tak, ada kajian mengatakan ada satu bisnes yang tak akan terkesan walau macam mana pun gawat ekonomi? Yes, bisnes kecantikan! Spa pula dah confirm memang jatuh dalam kategori kecantikan, jadi apa lagi yang ditunggu?

Perempuan dengan kecantikan berpisah tiada, jadi gawat macam mana pun mereka akan tetap cari duit untuk kekalkan kecantikan diri. Usaha itu penting untuk dapat apa yang kita nak, saya share SINI

Bab yang kata untuk ORANG-ORANG KAYA je tu, meh nak tunjuk ni:-






Haa, siapa yang kata tu, meh saya clearkan sikit fikiran anda. SEMUA orang boleh buat bisnes spa ni, janji kuat semangat dan tak putus asa. Haha. Ni antara background beautician TWB:-


  1. Doktor perubatan
  2. Peguam
  3. Majistret
  4. Pensyarah
  5. Guru pendidikan khas
  6. Engineer
  7. Pelajar universiti
  8. Domestic Engineer
  9. Guru Tadika
  10. Akauntan
  11. Nurse
  12. Arkitek
  13. IT
  14. R&D Officer
  15. Kerani
  16. Tailor
  17. Physiotherapist
  18. Baker
  19. Designer
  20. Research Executive

dan ramai lagi!

Pengalaman tu tak perlu, takde maknanya kena build up to 2/3 years, as people say "PRACTICE MAKES PERFECT" lepas training anda dah boleh buka bisnes terus tak perlu tunggu lama-lama. Dalam seminggu boleh dapat dah a few couple hundreds, tak mau ke? Nak tunggu lagi? hihi

Kampung kawasan pedalaman mana ada yang nak buat spa. Siapa kata? Benda ni main dengan EMOSI. Bila kita MAHUKAN sesuatu, kita usaha sampai DAPAT. Dengan ilmu, semua benda boleh, insya allah. Kita akan ajarkan ilmu yang sangat membantu tak kira lah korang kat mana sekalipun, pasti akan ada customer!


Modal mana de murah kalau buat bisnes spa, eh ADA ! dengan TWB ni modal takde lah besar sampai RM5K pun, cuma RM1999 sahaja! Semua beauty tools, beg, steamer semua dapat dah, tinggal promote je bisnes korang. Takdenya susah susah nak fikir itu-ini. Semua dapat :)

Mesti macam susah nak percaya harga tu kan? Betul, dengan harga ni sebenarnya kita akan ajarkan ilmu emas khas untuk beautician TWB and sepastinya Bisnes Spa Tanpa Kedai !

Tapi itulah, dengan kapasiti 35 juta rakyat dekat Malaysia ni, masih lagi ramai yang sebenarnya memerlukan sangat servis mobile spa atas kekangan masa dan sebagainya. Dan dengan ini AGEN SPA DIPERLUKAN untuk kita sama-sama jana income lebih dengan membantu diri dan juga para wanita diluar sana.

Kalau anda benar-benar berminat, insya allah saya kan guide dengan lebih details, boleh whatsapp saya di 012-6714589. Thank you sudi membaca :)


No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...