Tuesday, February 05, 2019

Kenapa kita perlukan protein?


Kenapa protein penting untuk kulit kita?

Sebab protein ini lah yang hasilkan kulit-kulit kita jadi cantik, flawless and gebu jeeee

Tapi,

APA ITU PROTEIN?


Protein ni ada je dalam tubuh kita and terdapat dalam setiap sel body kita. Pembinaan tisu merupakan salah satu fungsi utama protein. Protein ni merupakan komponen struktur paling utama untuk semua sel - kulit, rambut, kuku dan tulang. Protein ni merupakan bahan mentah yang diperlukan badan untuk menghasilkan enzim yang penting untuk fungsi tubuh, dari pencernaan hingga pembiakan. Protein pun penting dalam menghasilkan neurotransmiter yang mempengaruhi otak dan tubuh. Selain itu, protein juga diperlukan untuk imunisasi badan.

Dalam badan kita ni ada lebih 100,000 protein yang berbeza tau! Walaupun banyak, tapi badan kita ni tak boleh produce protein sendiri jadi kita kena tambah dari segi pemakanan untuk gantikan yang dah hilang setiap hari.

Mana nak dapat protein ni?

haaa protein ni boleh dapat kalau kita makan ayam, daging, ikan, telur dna produk tenusu yang merupakan sumber protein lengkap yang membekalkan semua asid amino perlu. Protein pun ada dalam sayur-sayuran, kekacang dan biji-bijian yang dikategorikan sebagai protein tak lengkap yang tidak mengandungi semua asid amino perlu.

BERAPA PROTEIN DIPERLUKAN SETIAP HARI?


Mengikut kajian, setiap 1kg berat perlukan 1gm protein, jadi kalau berat uols 70kg, uols perlukan 70gm protein! Macam mana nak tahu apa yang kita makan everyday tu cukup ke tak? or masih ada lagi ke protein lepas dah dimasak dengan miyak yang diulang-pakai?

ESP SUMBER PROTEIN DARI SOYA NON-GMO


Energizing Soya Protein ni merupakan meal supplement iaitu makanan tambahan untuk sumber protein harian. Bukan meal replacemement yaa, jangan silap hihi. Makanan tambahan maksudnya, penambahan dalam makanan seharian korang.

Contoh, awal pagi dah pergi kerja kadang tak sempat nak breakfast and protein penting untuk start the day, tak cukup. Sini lah gunanya ESP untuk sumbangkan protein ke dalam badan before tunggu makan lunch nanti. Boleh bantu elak gastrik and tambah tenaga waktu pagi. Sesuai untuk student and yang bekerja.

Baca juga:
Kenapa ESP penting untuk kita?
10 Kebaikan ESP Shaklee

JADI SIAPA PERLUKAN PROTEIN NI?


1) KANAK-KANAK - untuk tumbesaran dan perkembangan


Proses pembesaran dari sejak lahir hingga kanak-kanak menjadi asas kepada kesihatan mental dan fizikal. Start young they say.  Pentingnya sumber protein ni untuk memastikan asas kesihatan kanak-kanak kekal kukuh sepanjang tahun pembesaran dan perkembangan diorang. Dengan khasiat protein, noleh bentuk sistem imun dan otot yang kuat dalam membina dan membaiki tisu termasuk mengawal atur fungsi tubuh.

2) PENUAAN YANG SIHAT - untuk kecergasan, tenaga dan kesihatan umum


Tipulah kalau kita-kita semua nanti dah tua tak nak sihat and cergas kan? Mesti semua idamkan life yang kuat walaupun dah tua. Untuk itu, korang kena makan jumlah protein yang tepat. Pengambilan protein mempengaruhi kecergasan dan tumpuan kerana nutrien ini diubah menjadi sumber tenaga harian korang. Protein juga meningkatkan sistem imun, menggantikan sel yang rosak dan meningkatkan kekuatan otot untuk memastikan you guys boleh menempuh hari, melakukan perkara yang korang suka dengan penuh tenaga dan bersemangat.

3) KECANTIKAN - untuk kulit yang lebih sihat


Umur dan jantina bukan penghalang untuk korang kelihatan cantik. Kunci kepada kulit yang lembut dan berseri terletak pada kolagen yang diperbuat daripada protein berserat. Tau tak, kolagen terdiri daripada 30% jumlah protein tubuh! Ia menyatukan pelbagai organ dan sel tisu, menambah baik keanjalan dan menguatkan kulit. Protein juga perlu untuk pembentukan tisu baru serta pembaikan dan penjanaan semula tisu untuk memastikan penyelenggaraan saluran darah, tulang dan gigi yang sihat. Dengan sumber protein yang tepat, korang boleh mengekalkan kecantikan dan keremajaan anda. Sebab tu yang ada masalah jerawat or parut jerawat disarankan ambil ESP sebagai protein tambahan untuk bantu hasilkan kulit baru!

PERLUKAN ESP UNTUK TAMBAHAN PROTEIN HARIAN KORANG?

Jom order ! Kita bagi FREE SHAKER AND FREE POSTAGE sekali!

Klik SINI untuk order

AsilahB
SID 1267957
Mobile Spa by AB

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...