Wednesday, February 06, 2019

10 sebab kenapa perlukan protein untuk cantik



Nak kulit cantik? Tambahkan protein dalam intake makanan seharian korang!

By now mesti ramai dah tahu yang protein penting dalam pemakanan seharian kita, tentang manfaat dan kepentingan protein dalam diet seharian. Pengambilan protein yang mencukupi dapat membantu membina dan membaiki otot atau tisu yang rosak. Protein juga berperanan menghasilkan enzim dan hormon, menyokong sistem imun dan mengekalkan tahap tenaga dan stamina yang tinggi.

Lagi bagus untuk yang jenis nak jaga kulit je memanjang hihi tau tak untuk dapat kulit yang cantik sihat dan gebu, bukan setakat asyik kena tukar skincare je. Dalaman pun kena jaga jugak tau! Dari segi pemakanan pun boleh kait dengan kesihatan kulit yaaa.

Kebanyakkan protein dalam diet kita berasal dari produk berasaskan haiwan seperti daging, ikan, ayam, telur dan susu dan terdapat juga berasaskan tumbuhan seperti kekacang. Some of us yang dah aware tentang ni, decide untuk ambil makanan tambahan bagi mencukupkan pengambilan protein seharian. Sebab kita tahu apa yang kita makan everyday belum tentu cukup kandungan proteinnya.

Nah kita share sikit, 10 fakta mengapa protein sangat penting untuk mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan

Membantu mengekalkan berat badan ideal

Melebihkan protein di dalam diet serta mengurangkan pengambilan karbohidrat membantu mengurang tisu lemak dalam tubuh. Amalan secara berterusan mampu mengekalkan berat badan ideal. Sebagai contoh boleh minum ESP Shaklee sebagai pengganti breakfast, 3 sudu esp baru 14gm protein dan 91 kalori sahaja.

Membantu mengawal rasa lapar

Mengambil sajian tinggi protein seawal pagi seperti greek yogurt bersama buah-buahan segar akan mengaktifkan hormon untuk bertindak balas menyekat rasa lapar sepanjang hari. Blend sahaja ESP dengan buah-buahan serta susu dah boleh jadi breakfast smoothies yang enak!

Membuat anda rasa kenyang

Pengambilan makanan berprotein tinggi membantu mengawal selera dan memberi rasa kenyang yang lebih lama berbanding karbohidrat dan lemak. Minuman protein ESP mampu untuk buat you guys rasa kenyang di awal pagi, jadi takde lah gastrik attack!

Protin membantu membakar lebih banyak kalori

Berbanding diet tinggi karbohidrat, diet tinggi protin mencetuskan proses thermogenesis yang lebih tinggi. Thermogenesis adalah proses di mana tubuh meningkatkan pengeluaran tenaga dan lebih protein akan memberi isyarat kepada tubuh untuk membakar lebih banyak kalori sebelum, semasa dan selepas makan, sebab tu ESP shaklee boleh bagi tenaga berpanjangan!

Protein penting untuk penjagaan tulang

Jumlah protein dalam diet harian boleh memberi kesan kepada tahap kalsium dalam badan. Diet rendah protein memberi kesan kepada sistem pencernaan untuk menyerap kalsium dan secara tidak langsung keperluan kalsium badan akan diperolehi dari sistem rangka badan. Apabila ini berlaku, individu akan mengalami kehilangan kepadatan tulang. Bagusnya kalau tambah ESP dalam diet seharian korang, atleast bukan setakat sumber protein dapat, tapi sumber kalsium pun dapat okayyy!

Membantu melawan penuaan

Melalui proses penuaan seseorang akan kehilangan jisim otot dan untuk memastikan proses penuaan tidak mengganggu pertumbuhan otot maka pengambilan protein disamping senaman yang teratur amat penting. KUlit kusam dan tak bermaya apatah lagi sebab sunburn boleh buat kita nampak lagi tua dari usia, jom minum ESP untuk generate new skin cells biar lagi sihat dan cantik.

Melindungi anda dari stress

Stress bukan sahaja memberi tekanan kepada mental malah turut membuatkan segala sistem dalaman menjadi tidak menentu serta mampu merencatkan hormon. Pengambilan lebih protein dari yang disarankan adalah bagus kerana ianya mampu mengembalikan dan memulihkan sistem tubuh badan. Setiap 1kg berat anda perlukan 1gm protein, jadi if berat korang 70kg korang perlukan 70gm protein atleast!

Bagus untuk kulit

Kulit merupakan anggota badan yang paling terdedah kepada sinaran matahari serta sinaran uv yang boleh merosakkan kulit. Pengambilan diet yang tinggi dengan asid amino serta penggunaan pelindung matahari yang bagus mampu melindungi serta mengurangkan kesan uv. Protin juga penting untuk proses regenerasi sel kulit agar ianya sentiasa terlihat mulus, tegang dan awet muda. Nak cantikkan kulit? Jom minum ES.

Bagus untuk rambut

Rambut adalah mahkota seseorang wanita. Jika inginkan rambut lebat serta sihat maka perlulah mengambil protein yang secukupnya. Diyakini dengan pengambilan protein, masalah kegugurun serta pertumbuhan rambut yang terencat dapat diatasi. Hair loss no more!

Makan tanpa rasa bersalah kerana ianya SEDAP

Ramai yang merasakan untuk memiliki tubuh yang cantik perlulah mengambil sayur-sayuran dengan jumlah yang banyak dan mengurangkan pengambilan protein serta karbohidrat. Namun begitu, pengambilan protein yang secukupnya melalui diet seimbang amat penting bagi tubuh badan kerana pertumbuhan otot, tulang sehinggalah ke rambut amat memerlukan asid amino. Jadi jangan rasa bersalah hanya kerana anda menikmati hidangan yang mengandungi ikan daging dan sebagainya. Yup, boleh je makan ikan ayam daging, and tambah satu hidangan dari ESP!

PERLUKAN ESP UNTUK TAMBAHAN PROTEIN HARIAN KORANG?

Jom order ! Kita bagi FREE SHAKER AND FREE POSTAGE sekali!

Klik SINI untuk order

AsilahB
SID 1267957
Mobile Spa by AB

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...