Saturday, February 23, 2019

Cara Kecutkan Jerawat dengan Vitamin C


Cara Kecutkan Jerawat dengan Vitamin C | Assalammualaikaum !

Haaa siapa kat sini ada masalah jerawat kat muka and badan? Dah try macam-macam tapi tetap tak hilang jugak, kadang jerawat tumbuh besar sangat sampai  malu nak keluar rumah!

Nak plak kalau jerawat yang tinggalkan parut

aduhhh aduhh aduhh
aduh aduhh jerawat
aduhh aduhh aduhh aduhh jangan
aduhh aduhh datang lagi

ahh giteww haha

Okay fokus fokus, jerawat ni secara lumrahnya terjadi sebab pori-pori kita tersumbat, itu permulaan jadinya jerawat. Kalau muka jenis pori-pori besar lagi mudah untuk dia tersumbat. Sebab bila liang pori tu besar, mudah untuk bakteria and kotoran masuk dalam dan kalau tak cuci bersih mudah juga tersumbat

Jerawat ni sebelum dia jadi besar, dia jadi whitehead dulu, jika tak bersih dia akan lama lama jadi blackhead bila mana whitehead tu teroxidize. Kalau tak buat apa apa untuk bersihkan, haa tu lah jadi tersumbat besar nama jerawat. Nasib baik kalau jerawat tu kecik boleh handle lagi, kena yang besar sampai taktau nak buat apa? Haaaa



"JADI SIS, APA YANG PERLU SAYA BUAT NI?"

Okay untuk penjagaan muka ni, dia kena jaga dengan dua cara


  1. Secara luaran - dengan skincare or pergi spa ke
  2. Secara dalaman - vitamins, makanan yang sihat and minum banyak airrrrrr


Jadi kat sini kita nak share penjagaan dengan supplements Shaklee and skincare Youth Shaklee

Penjagaan Dalaman - Vitamin C

Vitamin C Shaklee ni or nama penuh dia Sustained Release Vita-C Plus, membantu mengatasi kulit jerawat dengan 2 cara iaitu bertindak sebagai antioksidan dan menghasilkan sintesis kolagen. Sebagai antioksida, Vitamin C akan menghalang sebarang radikal bebas dan kekotoran dari merosakkan kulit. Disebabkan kulit terdedah kepada pencemaran, toksin dan juga bertindak sebagai pintu keluar bagi toksin, maka ianya perlulah dilindungi secara konsisten. Radikal bebas yang meningkat di kawasan kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan akhirnya jerawat terjadi.

Memandangkan kita ni sering kali terdedah dengan kotoran debu habuk asap kereta eh macam-macamlah, lagi lah tinggi kebarangkalian untuk kena jerawat kalau tak jaga. Jadi bila kita konsisten consume vitamin c, insya allah boleh bantu untuk menghalang radikal bebas and kurangkan jangkitan kuman yang menjadi punca jerawat naik.

Vitamin C Shaklee ni nama dia 'sustained release' sebab dia melepaskan nutrients vitamin c secara berperingkat, bermaksud ianya akan dilepaskan sikit-sikit supaya badan dapat manfaat penuh dari sebiji tablet vitamin c ni. Ini bezanya vitamin c shaklee dengan vitamin c yang kat luar.

Badan kita memerlukan atleast 500mg vitamin c setiap hari dan satu tablet vita-c ni mengandungi 550mg vitamin c bersamaan dengan 7.5 biji buah oren. Banyak kan? Larat ke nak makan sehari 7.5 biji buah oren? hihi

Shaklee dah mudahkan dalam cara tablets untuk kita telan sahaja, yang penting nutrients vitamin c cukup untuk penjagaan badan dan kulit muka.

Penjagaan Luaran - Youth Luminous Gel Oil Cleanser

Okay kenapa kita cakap cleanser ni bagus untuk kulit yang berjerawat? Sebab kalau jeni skulit yang sering naik jerawat ni maksudnya kulit tu jenis sensitif, tak boleh salah cleanser, tak boleh sembarangan skincare. Tapi tapiiii, youth ni sesuai untuk semua jenis kulit !

Tekstur dia jenis macam gel, takde buih, takde bau. Setengah cleanser kalau berbuih (foam) boleh buatkan kulit jadi lagi kering tau. Kalau ada bau wangi plak ada yang jadi teruk lagi sebab ada alcohol.

Jadi apa yang ada dalam Youth skincare ni yang buatkan dia baik untuk semua kulit?


  • Muscadine Grape - memperbaiki sel DNA dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin
  • Lotus Japonicus - mengaktifkan protein youth yg penting untuk generate new skin cells
  • Apple Stem Cell Extract - mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit
  • Schisandra Chinesis Fruit Extract - melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit
  • Vital Repair+ Complex - memberikan nutrien anti-oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit

Semua kandungan ni diambil masa 8 tahun tau untuk siap, bukan calang-calang okay skincare shaklee ni hihi, ada yang dah dipatenkan and ada yang masih dalam proses mempaten. Shaklee memang titik beratkan kualiti dalam bahan bahan skincare Youth ni. Sebab tu sampai 8 tahun kajian untuk buat Youth ni.

Jadi kat sini kita nak offer SET BAJET CANTIK untuk mereka yang ada maslah kulit berjerawat, yang memang dah tak tahu nak buat apa dah, meh bagi kita peluang untuk tolong korang. Insya allah everything will be fine :)

Satu botol vitamin C boleh tahan 6 bulan, ada 180 tablets
Youth Luminous Gel Oil Cleanser boleh tahan 5-6 bulan






"WAH BESTNYAA TAHAN LAMA ! BERAPA SET NI SIS?"

Haaa untuk set dua ni hanya RM292 sahaja!

Kalau bahagi 6 bulan, awak cuma spend sebulan dalam RM48.70 jeee!

Jom order sekarang, jangan biarkan masalah kulit lagi melarat, sayangi lah kulit korangggg

Klik sini untuk WHATSAPP

AsilahB
SID 1267957
Shaklee Independent Distributor
Mobile Spa by AB
Bakes by AB

1 comment:

Hana said...

Terbaik... www.hanasihat.com

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...