Tuesday, February 05, 2019

Impian Saya Pada Tahun 2019

The reason behind me doing my business - my parents
I have a dream, a song to sing
To help me cope with anything
If you see the wonder of a fairy tale
You can take the future even if you fail
I believe in angels
Something good in everything I see
I believe in angels
When I know the time is right for me
I'll cross the stream, I have a dream.

Kalau sebut je tentang dream, perkataan dream tu, mesti akan ingat lagu ABBA ni hehe

Dream = Impian


As growing up, jarang sekali kita nak berimpian ni. Sebab selalu fikir impian-impian ni orang-orang kaya je boleh achieved. Memang dari kecik zaman sekolah lagi, dok fikir hanya orang kaya or berada je boleh pakai beg mahal, kereta mewah, boleh pergi travel memana sesuka hati macam tu je haha

Because I have never been exposed much on how to achieved that, all I knew was if you work hard you can get it. Knowing that dulu kerja pun lompat-lompat jadi impian on what to achieved pun lompat-lompat gak lah.

Tambah plak zaman muda remaja, bila set on goals and dreams tapi bila tak tercapai, merajuk moody LOL padahal boleh je cuba lagi, tapi tulah, nama pun budak hingusan.

But one thing for sure, sejak berbisnes sendiri ni pemikiran tentang impian ni jadi lebih luas dan ada sedikit pemahaman untuk how to achieved, tak dinafikan, DUIT memang diperlukan untuk capai sebab tu dulu rasa orang kaya-kaya je boleh dapat

There are things yang I did achieve dari bisnes Shaklee and baking, small things first before the big ones. Impian kecil yang macam ala-ala wishlist lah

I got my favourite heels from H&M
I get to own a kitchen for my baking business
Get to buy some supplies for my spa business
I'm able to pay monthly for my car
and much more

But for some this is consider as small dream or it might not be dreams at all!

Lepas dah banyak kali group sharing dalam telegram/whatsapp baru lah dapat idea on

'Apa itu Impian?'

Impian ni, on my definition is something big that you really want, that if you tak dapat memang akan rase miserable yang amat! haha exaggerate betul

Tapi betul, I have a few of my dreams, that by now I should have make it as my VISION BOARD, yang bila tak tercapai rasa macam urghhhh

So here I am sharing my dreams, which I have NEVER SHARED it before!

Impian Saya Pada Tahun 2019


1. To gain RM500 bonus Shaklee every month
2. To give my parents RM200 per month Insya allah
3. To travel one negeri one month and Twice a year for overseas
4. To expand my Shaklee business and calling it Dangerous Divas or The Blossoms or I think I need some time to think about this group name hehe
5. TO MAKE SURE THAT WHEN I'M 40 YEARS OLD I WON'T HAVE TO WORK SO HARD
6. To FINALLY being able to rank up SUPERVISOR, it has been so longggg
7. To collect enough money for down payment rumah
8. To achieved freedom in terms of money and time
9. To get married and owning a house
10. NAK CARI AGENT YANG NAK BUAT DUIT hehehe

Okay kita share 10 je dulu, teringat Master Tiera pernah share satu video pasal nak buat vision board untuk impian-impian ni. Ada satu video tu cakap cuba tulis 100 impian atas kertas and tampal kan pada tempat yang hari-hari akan nampak. Nampak macam kelakar kan? Tapi dengan cara ini sebenarnya secara tak langsung jadi pembakar semangat you untuk achived all your dreams.

Next kita akan buat 100 list impian untuk tampal dalam bilik, gambate kudasai!

Nah #10yearschallenge !

Masa praktikal paling seronok sebab dapat free travel!

First time sampai Johor

Got to stay at the most expensive hotel back then - Lexis PD

Went to Penang for a trip

Learn all sorts of baking class to expand my business

My first car that I paid monthly

My spa business - Mobile Spa by AB
I really love my job!

How I intended to get weekly :D

Jadi apa beza angan-angan dan impian/cita-cita? Tau tak? Ni kita share dari Master Tiera

Angan-angan tu adalah benda yang kita fikir tapi sentiasa dalam kepala, means dalam fikiran je tak pernah dikeluarkan. Asyik layan dalam kepala je haha

Impian/Cita-cita ni adalah benda yang kita fikir dan kita tuliskan atas kertas, macam zaman SPM dulu, nak 12A score so kita tulis besar besar atas kertas kan? hihi

So now nak tulis besar-besar atas kertas and tampal ! and tanamkan kepercayaan dalam impian ni !

Moga impian Asilah ni tercapai insya allah. Aminn.

From your truly,
AsilahB (0126714589)
SID 1267957
Mobile Spa by AB
Bakes by AB

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...