Tuesday, February 14, 2023

Resepi Sambal Gesek Ikan Bilis


Resepi Sambal Gesek Ikan Bilis
| Alhamdulillah untuk rezeki hari ni. Saya doakan untuk semua para pembaca dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang baik. Aminnn.

Sambal gesek ikan bilis ni, saya dapat dari page TikTok AshWife. Waktu tu memang teringin nak makan something yang pedas. Tetibe teringat page Ash ni, laju-laju scroll and cari video.

Resepi dia simple sangat-sangat, apa yang diperlukan ialah :

Bawang merah, bawang putih, cili api, cili merah, ikan bilis, garam gula dan perasa.

Tumis bagi layu sikit bawang merah, bawang putih, cili api dan cili merah. Angkat dan asingkan.




Goreng pula ikan bilis bagi rangup. Angkat dan asingkan. Kali ni saya pakai ikan bilis dari brand Ocean Papa. Beli dekat Shopee mereka. Sangat sedap, bersih and rangup je masak.

Bawa keluar lesung batu, dan mula lah menumbuk, melepaskan geram yang ada dalam hati tu. Eh?



Masa menumbuk tu masukkan juga garam gula perasa biar sebati, dan siap ! Makan dengan nasi panas, sup ayam dan telur dadar. Sedap teruq !

Lepas every meal, wajib ambil Vitamin C dan Alfalfa untuk kesihatan.



———————————-


Jika anda berminat untuk membeli produk Shaklee atau menyertai keahlian Shaklee, boleh klik di sini : 

>>WHATSAPP SAYA <<

Disclaimer : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor pakar atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...