Friday, February 10, 2023

Luka Cepat Sembuh Dengan Bantuan Polifenol Vivix


Luka Cepat Sembuh Dengan Bantuan Polifenol Vivix | Alhamdulillah atas izin dari Allah Swt, ramai customer bagi feedback dengan bantuan Vivix dapat sembuhkan macam-macam jenis luka dengan cepat. Samaada luka bersalin, luka pembedahan dan sebagainya.

Jadi mari saya share secara ringkas, bagaimana Vivix Shaklee BANTU untuk menyembuhkan luka dengan cepat :

Perkara pertama yang anda perlu tahu ialah, Vivix adalah supplemen yang mengandungi kandungan antioksidan yang tinggi.

Vivix mengandungi Resveratol yang mana mampu untuk mempercepatkan penyembuhan luka dan membantu meningkatkan insulin bagi mereka yang mengalami masalah kesihatan kencing manis.

Vivix juga membantu mempercepatkan penghasilan sel-sel baru. Jadi luka pembedahan di bahagian luar dan juga bahagian dalam mampu untuk sembuh dengan lebih cepat.

Owh ya, info tambahan, mesti ada yang tertanya, POLIFENOL dan RESVERATOL tu apa ya?

BACA JUGA : Promosi Vivix Shaklee February 2023

Jom saya share dengan anda sebagai info tambahan :)



Jadi apa itu Polifenol?

Polifenol ni adalah kompaun bioaktif yang terhasil secara semulajadi di dalam tumbuh-tumbuhan terutamanya dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.

Polifenol ni bersifat antioksidan. Antioksidan ni fungsi ia untuk mengurangkan radikal bebas yang terdapat dalam badan manusia. Polifenol ni juga berfungsi untuk memberi perlindungan daripada penyakit dan jangkitan.

Kalau anda ingin dapatkan khasiat polifenol yang pelbagai jenis, anda perlu makan buah-buhan dan sayur-sayuran dari warna yang berbeza. Sebagai contoh, lobak, lobak ungu, strawberry, blackberry dan banyak lagi.

Ini kerana setiap buah-buahan dan sayur-sayuran yang berbeza warna mempunyai tahan kepekatan dan jenis polifenol yang berbeza.

Jadi, lebih banyak jenis warna sayur dan buah yang anda makan, lagi banyaklah jenis polifenol yang akan anda dapat.

BACA JUGA : Apa itu Polifenol dan Kenapa Badan Kita Memerlukan?





Okay jom baca tentang Resveratol pula.

Resveratol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebutterhadap penyakit dan perosak.

Resveratol dihasilkan dari tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, tekanan dan sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Tumbuhan yang menggunakan pestisid ataupun herbisid, biasanya takde atau kurang menghasilkan bahan Resveratol sendiri, sebab ianya sudah dilindungi oleh racun perosak tersebut.

BACA JUGA : Apa Itu Resveratol?

Haaa jadi dah boleh faham ke bagaimana Vivix, yang mengandungi both Polifenol & Resveratol, mampu untuk bantu cepatkan penyembuhan luka? Alhamdulillah jika anda sudah memahami.

Sebab itu ramai sangat yang ambil Vivix selepas pembedahan dan juga selepas bersalin, untuk mengelakkan luka bernanah atau lambat kering.





Jika anda baru lepas bersalin atau baru sahaja lepas menjalani pembedahan, saya galakkan anda untuk mencuba Vivix sebagai ikhtiar untuk bantu mempercepatkan proses pembaikan luka, dan amalkan Vivix setiap hari. InsyaAllah semua dengan izin Allah Swt.

——————————


Jika anda berminat untuk membeli produk Shaklee atau menyertai keahlian Shaklee, boleh klik di sini : 

>>WHATSAPP SAYA <<

Disclaimer : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini, bukan bertujuan untuk merawat, mencegah mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor pakar atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.


No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...