Friday, January 17, 2020

6 Kelebihan Omega Guard Shaklee


Assalamualaikum semuanya! Asilah ni, hari ni kita nak share tentang produk promosi bulan January 2020 iaitu Omega Guard.

"Sayangi kesihatan anda dengan Omega Guard"

Now kita akan pergi kepada nutrisi yang terkandung dalam Shaklee Omega Guard. Produk ni nama dia Omega Guard tapi nutrients dalam tu dipanggil omega 3, atau ada juga yang panggil asid lemak omega 3 or minyak ikan dimana dia ada DHA dan EPA.


Kita selalu dengar tentang minyak ikan ataupun omega 3, ada yang tahu tapi ada juga yang tertanya apa itu omega 3 minyak ikan semua ni kan?

Omega 3 ni adalah sejenis lemak. Biasanya bila cakap lemak ni orang tak tak nak ambil sebab katanya  boleh menggemukkan. Tapi lemak omega ni lain, lemak ni adalah lemak baik untuk badan.

Kenapa lemak ikan omega 3 ni berbeza sebab ianya adalah lemak sihat yang membantu dan menyokong setiap sel dalam badan kita.

Kalau perasan ada orang share jenis lemak yang boleh bantu kuruskan badan ianya adalah lemak asid omega 3. Ianya adalah lemak sihat yang PERLU kita ambil dari pemakanan. Badan kita tak boleh hasilkan lemak omega 3. Jadi kita perlu ambil dari pemakanan harian korang setiap hari dari meal dan juga supplemen.

Kenapa kita kata supplemen sebab dari pengambilan makanan kita pagi, tengahari sampai malam actually sangat susah untuk kita cukupkan kuantiti lemak omega 3 yang diperlukan badan. 1000mg DHA dan EPA adalah amount yang diperlukan oleh badan.

Jadi pentingnya kita ambil supplemen untuk cukupkan lemak baik yang diperlukan badan sebab badan kita sendiri tak boleh produce.

Omega 3 ni mempunyai banyak kebaikan untuk kesihatan kita dan ia mengandungi DHA dan EPA dan 5 jenis omega 3 yang lain. Tapi yang paling penting adalah DHA dan EPA.


4 KEBAIKAN MINYAK IKAN OMEGA 3

1. BAYI CERDAS DAN SIHAT
2. PEREDARAN DARAH YANG SIHAT
3. SENDI YANG SIHAT
4. MINDA YANG SIHAT

Jom kita baca setiap satu manfaat untuk setiap golongan



1. Golongan ibu hamil dan ibu menyusu

Untuk ibu hamil, disarankan untuk mengambil omega 3 sepanjang kehamilan.

Untuk ibu menyusu pula, omega 3 akan disalurkan kebaikannya pada baby melalui susu ibu.

Kenapa penting untuk ibu hamil dan ibu menyusu?

Penting sebab nak bagi nutrisi pada baby baik masa dalam kandungan mahupun dah bersalin. Sebab kedua waktu ni baby tengah nak membesar dan sel otak mereka pun saling membesar. Kira waktu ni sangat crucial untuk para ibu consume DHA dan EPA untuk bantu pembesaran otak dan kesihatan mata baby.

Otak kita terdiri daripada 60% lemak. Jadi lemak yang macam mana kita perlu ambil? Semestinya lemak yang sihat iaitu lemak asid omega 3. Sebab tu kebanyakkan budak yang cukup intake DHA dan EPA dia jadi lebih cerdik sebab kesan daripada waktu perkembangan otak tu kandungan nutrisi lemak omega 3 dia cukup untuk tumbesaran sel-sel otak dia

Jadi dekat sini kita akan sebutkan kebaikan asid lemak omega 3 untuk otak:-


  • Menyokong pembesaran otak bayi
  • Meningkatkan potensi pembelajaran (Sel otak anak berhubung dengan lebih pantas)
  • Menyokong penglihatan bayi dan perkembangan sistem saraf


Jadi ibu hamil dan ibu menyusu sangat penting untuk ambil asid omega 3



2. Golongan Lelaki dan Suami

Disebalik lelaki yang hebat dan sihat adanya minyak ikan untuk bantu kesihatan jantung. Pentingnya untuk penjagaan jantung dan peredaran darah.

Minyak ikan sebenarnya banyak kebaikan untuk jantung dan ada ujian klinikal yang menyatakn omega 3 bagus untuk jantung dalam membantu peredaran darah bagi mengurangkan risiko strok, heart attack, dan sakit jantung.

Kenapa kita fokuskan kepada lelaki, sebab golongan lelaki risiko penyakit jantung dia adalah lagi tinggi dari wanita dan mereka memerlukan perlindungan dan nutrients untuk bantu support kesihatan jantung.

Kalau tengok statistik Malaysia, ramai yang meninggal adalah faktor sakit jantung dan merupakan penyakit yang berisiko tinggi.

Jadi kebaikan asid lemak omega 3 pada lelaki atau pesakit jantung


  • Memberikan tekanan darah yang sihat, in terms of blood pressure tu lebih sihat. Itu maknanya kita mengurangkan tekanan pada salur darah. Sebab sifat omega 3 ini adalah anti-keradangan jadi peralihan darah dan dan tekanan darah akan jadi lebih sihat.
  • Melancarkan peraliran salur darah
  • Membantu dalam menyokong peredaran darah, dimana dengan pengambilam asid omega 3 ni dia akan bantu tingkatkan kolestrol baik dan kurangkan kolestrol jahat.


Bila darah kita sihat, tahap kolestrol kita turun, risiko penyakit jantung dan masalah strok pun menurun.



3. Golongan Warga Tua

Warga emas atau warga tua juga antata golongan yang memerlukan asid lemak omega 3.

Siapa yang ada masalah sendi atau gout, omega 3 ni akan bantu bagi sendi lebih kuat dan sihat.

Jadi untuk manfaat pada sendi kita:-


  • Pergerakan sendi lebih sihat, mudah nak bergerak, fleksibel dan kurang rasa kebas kejang pada sendi. Omega 3 akan melambatkan tulang rawan kita merosot yang boleh menyebabkan sakit pada sendi.
  • Bantu untuk blood circulation ke bahagian sendi
  • Nutrisi yang penting untuk mengekalkan synovial fluid dekat bahagian sendi. Bila cairan ni kurang, tu yang jadi sakit di bahagian sendi. Itu yang sampai ada buat injection untuk tambah cairan di kawasan sendi.


Jadi kalau kata ada yang mempunyai masalah gout, pun elok ambil omega 3 sebab gout itu sendiri pun masalah sendi.



4. Golongan Bekerja dan Pelajar

Omega 3 penting untuk dewasa sebab dia bantu untuk fungsi otak, membaiki kita kita punya kepekaan dan meningkatkan daya ingatan.

Jadi untuk golongan dewasa, samada anda bekerja ke, stay at home mom or work at home mom, pelajar, semua perlukan omega 3 sebab bila kita dewasa, kita banyak multitasking, jadi kita akan ada nak buat banyak benda dan dak ingat macam-macam, dan sepastinya kita nak fokus kat banyak benda.


BAGAIMANA NAK PILIH MINYAK IKAN YANG BAGUS?

KENAPA KENA PILIH MINYAK IKAN DARI SHAKLEE?

Dalam pemilihan minyak ikan yang terbaik kena tengok dulu aspek-aspek yang akan kita kongsikan kat bawah:-


1. Syarikat yang berkualiti

Nak beli minyak ikan ni kena tengok brand dulu. Brand tu dari mana, dah berapa lama beroperasi. Yang pentingnya cari syarikat yang kita boleh percaya yang dah keluarkan produk-produk yang berkualiti. Bila syarikat tu stabil, dia punya pengeluaran minyak ikan dia lebih sustained dan juga lebih selamat.


2. Ketulenan dan keselamatan yang dijamin dan di dipertingkatkan

Nak tengok minyak ikan, cuba cek berapa kali penyulingan yang dilakukan. Yang ni korang boleh cek dekat label botol minyak ikan. Lagi tinggi penyulingan sebenarnya lagi bagus tapi dalam masa yang sama, kena jaga suhu pada setiap kali kali proses penyulingan minyak ikan.

Kenapa pentingnya proses penyuliang? Kenapa pentingnya kena jaga tahap suhu?

Proses penyulingan adalah untuk kita tapis logam berat yang terdapat pada ikan yang kita ekstrak tersebut. Kita nak tapis heavy metal supaya tak masuk dalam badan kita.

Bila kita proses, kita kena jaga suhu dan suhu yang digunakan adalah rendah. Dengan menggunakan suhu yang rendah, ianya boleh mengurangkan risiko terjadinya transfat pada minyak ikan tersebut.

Jadi untuk cari kualiti minyak ikan yang tinggi, kena tengok yang berkualiti tinggi.

Untuk shaklee punya produk Omega Guard, kita buat penyulingan sampai TIGA KALI dan bila proses menggunakan SUHU YANG RENDAH. Untuk memastikan EPA dan DHA takde masuk logam berat.


3. Sumber dari ikan kecil

Kalau kita fikir secara logik, kalau kita ambil ikan kecil, kandungan logam dalam ikan tu mesti lah sikit kan? Kalau kita ambil ikan besar, kita akan dapat lagi banyak logam berat. Jadi sebab tu kita ambil minyak ikan dari ikan yang kecil sebab kurang kontaminasi.

Jadi untuk Shaklee Omega Guard, kita gunakan ikan kecil yang kita ambil dan pilih untuk ekstrak minyak ikan tersebut dan risiko orang makan logam berat tu lebih rendah.

Tau tak kenapa bahaya kalau kita ambil logam berat?

Kalau ibu hamil ambil logam berat, ia akan mengundang kepada kecacatan baby dan boleh juga jadi penyakit kanser kalau terlalu banyak logam berat yang di consume.

Sebab tu Shaklee hasilkan minyak ikan yang kurang kontaminasi.

Tau tak 90% ibu hamil tak cukup nutrisi EPA dan DHA, sebab tak ambil supplemen sebagai pelengkap.


4. Jaminan kelangsungan atau sustainability

Shaklee Omega Guard ni certified by Friends of The Sea, ianya part of komuniti yang dimana kita akan tangkap ikan yang diperlukan tanpa perlu membazirkan ikan. Dan diambil pada tempat-tempat tertentu supaya ikan tu tak tak membazir atau habis dan tak kotorkan alam sekitar.


5. Tinggi dengan EPA dan DHA

Bila beli minyak ikan kena tengok kandungan dia ada berapa untuk providekan omega 3 yang cukup untuk badan.


6. Spektrum lengkap Omega 3

Bila kita makan ikan contoh ikan salmon, dia bukan sahaja provide EPA dan DHA, tetapi ada juga 5 nutrisi lain yang lengkap. Bila kita ambil omega guard ni, dia sama macam kita makan ikan tapi takde kontaminasi.

Dan SHAKLEE OMEGA GUARD ada semua ciri-ciri ni :D

Bulan ni Omega Guard ada promosi, beli 2 botol dapat 5% off dan beli 4 botol dapat 5% off and free 1 botol !

Kalau nak lagi murah, boleh join jadi ahli hanya Rm75 sahaja


Sekiranya korang perlukan omega guard, atau pun produk shaklee yang lain boleh contact kita okay? 😉

Asilah 0126714589
LINK WHATSAPP
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...