Monday, September 14, 2020

Kajian Telomere Vivix | Shaklee Shah Alam



Kajian Telomere Vivix | Kalau search tentang Vivix, pasti akan ada banyak yang kaitkan dengan kesihatan sel dan juga DNA. Apa kaitannya?

Telomere ni adalah satu "pelindung" atau "cap" pada hujung kormosom DNA kita. Telomeres mempunyai tugas yang sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA KITA DARI KEROSAKAN.

Telomere ni, contohnya macam ni, kalau tali kasut dekat hujungnya ada macam pelindung plastik kan? untuk pastikan tali tidak terburai mahupun rosak/koyak. Sama juga dengan Telomere, ianya untuk pastikan sel kromosom kita tidak rosak mahupun musnah.

Apabila kita dilahirkan, secara semulajadinya, kita semua mempunyai Telomere yang panjang. Telomere ni boleh didapati dalam kromosom kita. Tetapi ianya boleh jadi semakin pendek dengan cepat seiring usia yang bertambah.

Bila kita makin tua, kepanjangan telomere akan memendek. Bahaya ke kalau telomere jadi pendek dan terus memendek?

Apabila Telemore semakin pendek, sel-sel badan kita tak dapat nak berfungsi dengan baik, lalu menyebabkan sel kita mudah rosak / musnah.

Telomere merupakan satu bahagian penting sel manusia yang mempengaruhi bagaimana sel badan anda meningkat usia. Mereka dilihat sebagai penanda untuk meramal kesihatan seseorang dalam perlanjutan usia. Sebahagian dari proses penuaan, sel kita akan membahagi, dan setiap kali ianya membahagi Telomere akan jadi semakin pendek dan membuatkan sel tidak aktif, berhenti daripada pembahagian dan seterusnya mati – menyebabkan penurunan kesihatan. Selain itu, telomere juga akan memendek apabila terdedah kepada keradangan, toksin-toksin alam sekitar, sinaran UV, stress dan diet yang kurang elok.

Sebab tu bila kita lihat mereka yang sudah lanjut usia, mengalami banyak penyakit, kerana Telomere sudah takde untuk melindunga sel-sel badan.

Dengan Telomere yang pendek, peluang penuaan awal dan mendapat penyakit lebih tinggi. Pembentukan penyakit-penyakit berkaitan penuaan seperti diabetes, kanser, penyakit jantung, dan nyanyuk juga hasil daripada pendeknya telomere. Secara ringkasnya, lebih panjang Telomere anda, lebih tinggi peluang untuk hidup lebih lama dan sihat.



Boleh ke Telomere ni kekal panjang?

Tahukah anda Telomere yang lebih baik dan lebih panjang adalah rahsia kepada awet muda, bukan sahaja pada luaran tetapi juga dalaman.

Dengan pengambilan kandungan tinggi POLIFENOL dengan konsisten, anda mampu untuk melindungi sel-sel dari radikal bebas yang boleh merosakkan sel badan. Polifenol merupakan kandungan anti oksidan yang tinggi, yang sangat bagus untuk kesihatan sel-sel badan.

Khasiat polifenol ni sudah dibuktikan dalam kajian Telomere oleh Shaklee. Shaklee buat kajian pada dua kumpulan selama 5 tahun, mereka yang mengambil supplemen Shaklee termasuk Vivix, dengan mereka yang sihat bukan perokok yang hidup dalam Wilayah Teluk San Franciso (Bay Area). Kajian telah menunjukkan yang pengguna-pengguna Shaklee mempunyai Telomere yang nyata lebih panjang.

Hasil Kajian Shaklee



Hasil kajian yang pertama, yang dijalankan oleh Shaklee, menunjukkan bahawa, bagi mereka yang mengambil supplemen tambahan seperti Vivix secara konsisten, dapat mengurangkan kadar pemendekkan telomere pada kadar 40% !

Hasil kajian yang kedua, Pengguna Shaklee yang mengambil Vivix mempunyai 11% peningkatan Telomere berbanding yang tidak mengambil Vivix.

Bukti klinikal anda boleh hidup lebih muda dan lebih sihat > Kajian Telomere

Nak order sebotol Vivix? Contact saya

Asilah 0126714589

SID 1267957

WHATSAPP LINK

No comments:

Featured Post

Peluang Bisnes Shaklee - 3C

Hai semuanya! Assalammualaikum! Tau tak hari ni, actually genap sebulan from my previou spost. Aduhai, last month dah niat nak buat 1 ...